• Door het oog van de naald.....

17 okt 2022 Angelique
  • De wekker gaat, ik spring mijn bed uit. Het is tijd voor een korfbalwedstrijd.
    Ik sla wat minuten over en zo sta ik op het veld. Er gebeurt nog weinig, maar er zijn al wel mensen. Hoe leuk is dat, toeschouwers!

We spelen vandaag tegen Apollo 3. Ik kan me niet herinneren ooit tegen dit team gespeeld te hebben. Zijn ze goed? Volgens mij staan zij eerste in de poule, dus laten wij dit team vooral niet onderschatten. De gemiddelde leeftijd is in elk geval een stuk lager dan bij ons team. Maar volgens mij is dat al lang niet meer opvallend. Laten we maar gewoon beginnen.

Een flitsende start, binnen no-time staan wij al 3-0 voor. Waar we de laatste wedstrijden wat moeite met scoren hadden, lukt nu wel! Als we dit doortrekken kan het weleens een monsteruitslag worden. In de rust staan we goed voor (7-4), maar helaas gaat het scoren de laatste minuten van de eerste helft wel wat moeilijker.

De tweede helft begint. Apollo 3 komt terug. Simpelweg omdat wij niet scoren, maar ook omdat Apollo goed team heeft. Het wordt spannend, met nog 3 minuten op de klok staat het 8-7. De oplettende lezer weet dat dit de einduitslag is en dat wij door het oog van de naald kruipen.

Conclusie:
    Een leuke tegenstander en een lekkere pot. En met een beetje geluk winnen wij deze wedstrijd.

Tijd voor de zaal, maar niet voordat we eerst van een lange verdiende korfbalvakantie gaan genieten. Een beetje raar is het wel, midden in het seizoen volgens mij wel 5 weken geen wedstrijden hebben.