• Rapid B1 VS Blauw-wit B1

23 sep 2022 Daniël
  • Op deze regenachtige dag mocht de B1 als een van de weinige teams thuis spelen. Er stond veel wind over het veld, wat doorgaans inhoudt dat er weinig doelpunten zullen gaan vallen door afstandsschoten. Dit betekent dan ook veel op de doorbraak spelen en zoveel mogelijk de korte kansen en doorloopballen te benutten.

Start van de wedstrijd! Beide teams leken gelijkwaardig : om en om werd er gescoord. Toch waren er nog wel de nodige verbeterpunten: plaats fouten door onnodige lange ballen te gooien. De tegenstander die veel ballen er tussenuit haalde met het uitverdedigen. Wij die nog net niet helemaal scherp waren op hun aanvallende acties naar binnen. Gelukkig gebeurde dezelfde fouten ook aan de kant van de tegenstander. Hierdoor gingen wij de rust in met een tussenstand van 5-5.

In de rust de nadruk gelegd dat wij liever een schot tegen krijgen dan een doorloopbal. Aanvallend mocht het allemaal net iets sneller ingevuld worden. Het allerbelangrijkste punt was: snel die aangeef pakken, in plaatsen en meteen die actie naar binnen proberen.

De tweede helft! Rapid kwam duidelijk sterker uit de kleedkamer en pakte meteen de voorsprong en sloeg een gat van 2 doelpunten. Blauw-wit was bijgekomen van de schrik en begon ook raak te schieten, hierdoor werd er weer om en om gescoord. Gelukkig voor ons bleef Blauw-wit de rest van de wedstrijd tegen de achterstand aankijken. Door in de laatste 5 minuten nog 2x snel te scoren was de zege toch echt binnen. Eindstand 14-10!