• Uit de bestuurskamer - april 2023

17 apr 2023 Annelies
  • Van het bestuur.

Het is voorjaar en we zijn weer begonnen op het veld. De eerste trainingen en oefenwedstrijden zitten er al weer op.

Afgelopen zaterdag was er al het eerste grote evenement: het Haarlemse schoolkorfbaltoernooi. De afgelopen weken is een kleine groep Rapid vrijwilligers druk bezig geweest om kinderen uit alle groepen van de basisscholen voor te bereiden op dit spannende evenement.  Afgelopen zaterdag was het dan zo ver, onder prima weersomstandigheden speelden ruim 40 teams uit Haarlem en omgeving op de velden van Aurora om de felbegeerde bekers. Een prachtig evenement met veel spannende wedstrijden, luid  gejuich en af en toe een traan..... Hier vind je foto's

Het is goed dat het na drie jaar weer door kon gaan. Het schoolkorfbaltoernooi is traditioneel een goede manier om kinderen in contact te laten komen met korfbal en een belangrijke mogelijkheid om jeugdleden te werven. We hebben de afgelopen jaren het aantal jeugdleden binnen Rapid flink terug zien lopen en we zullen alle zeilen bij moeten zetten om nieuwe jeugdleden aan ons te binden. Alleen op die manier kunnen we alle jeugdleden een team bieden waarin ze zich thuis voelen en blijven we een “gezonde” korfbalvereniging.

In de komende weken gaan we afscheid nemen van het “grote” korfbalveld. Inmiddels zijn de ontwerpen voor de nieuwe veldindeling klaar. Na de zomervakantie is het dan eindelijk zover en kunnen we ook bij onze club korfballen op het 40*20 hoofdveld. We kijken er met z’n allen naar uit.

Inmiddels is de selectie technische commissie er in geslaagd om voor het komende korfbalseizoen een trainer aan te stellen voor Rapid 1. Marco Scheffer, een trainer met een flink aantal jaren ervaring is de opvolger van Richard Stolte. De zoektocht naar een trainer voor Rapid 2 is nog in volle gang. Mocht je belangstelling hebben of een kandidaat weten neem dan contact op met de technische commissie.

We hebben van You Sure het bericht ontvangen dat ze aan het einde van het seizoen afscheid nemen als sponsor van onze jeugdteams. Jarenlang is Edward Molenaar de man die achter de sponsoring van onze jeugdteams zit. Jaar in, jaar uit stonden de teams er prima op in verschillende gesponsorde tenues. Daarnaast was er altijd de persoonlijke touch bij een kampioenschap in de vorm een speech en natuurlijk een heerlijke slagroomtaart. We komen hier nog verder op terug. Sponsorpagina

Ook nu weer aandacht voor de vrijwilligerstaken. Op de eerste plaats het goede nieuws dat we in de zaalcompetitie voor het eerst in jaren onze verplichting van het aantal te fluiten en beoordelen wedstrijden hebben gehaald. In plaats van een boete ontvangen we deze keer een bescheiden bonus. Complimenten aan iedereen die haar of zijn steentje heeft bijgedragen aan dit mooie resultaat.

Op dit moment zijn we weer bezig de taken voor de komende veldcompetitie te verdelen. Inmiddels is door de senioren van Rapid al driekwart van de te spelen wedstrijden van een scheidsrechter voorzien. Daarnaast hebben de senioren al bijna op de helft van alle kantinediensten ingeschreven. Hier doe ik een dringend beroep op alle spelers maar ook de ouders om je ook in te schrijven.

Bij de verdeling gaar we er van uit dat elk Rapid team dit voorjaar zes kantinediensten verzorgt. Bij Rapid 1 t/m Rapid A1 doen de spelers dat, Bij Rapid B1, C1 en D1 vragen we dit aan de ouders. Regel dit vandaag nog in de teamapps, voorkom last minute paniek bij het invullen van de roosters! We redden het niet zonder jullie hulp.

Is een kantinedienst draaien lastig en kost het veel tijd? Dit valt ons inziens erg mee. We hebben geprobeerd de shifts maximaal twee tot drie uur te laten duren. Er zijn beschrijvingen van de taken en werkwijzen en er is altijd hulp te krijgen. Neem daarvoor gerust contact met ons op.

Tot slot doen we nog een oproep voor versterking van de kantinecommissie. We zijn opzoek naar enthousiaste mensen die willen helpen bij de coördinatie van de kantinezaken. Denk hierbij aan het opzetten van het rooster, het plannen van een schoonmaakochtend, het bijhouden van taakomschrijvingen en nadenken over de aankleding. Wil je een bijdrage leveren? Neem dan contact op met het bestuur.

We zien jullie allemaal graag weer op of rond het korfbalveld. Namens het bestuur, Oebele.