• Uit de bestuurskamer: Verdeling kantinediensten en scheidsrechters

18 aug 2022 Bestuur Rapid
  • Het veldprogramma is bekend en dus gaan we de verschillende vrijwilligerstaken weer verdelen. Zoals op de afgelopen JAV besproken willen we de coördinatoren tijd besparen. Spelers en ouders die zelf niet op tijd inschrijven kunnen een taak toegewezen krijgen. Spelers worden ingedeeld op fluiten en kantinedienst en ouders alleen op kantinedienst. We hebben als vereniging extra functionaliteiten aangeschaft voor de KNKV app. Iedereen kan zichzelf daar nu inschrijven voor een vrijwilligerstaak, zoals een kantinedienst.

Kantineshifts

Elke team, van Rapid 1 t/m Rapid D1 verzorgt dit najaarsseizoen minimaal 4 shifts voor de kantine. Voor Rapid D1, Rapid C1 en Rapid B1 doen we een beroep op de ouders. De shifts die op zondag 28 augustus nog openstaan worden door het bestuur aan de teams, die nog niet aan de norm voldoen, toegewezen. Inschrijven kan via de KNKV app en een uitleg vind je hier.

Scheidsrechters

Rapid 1 t/m Rapid 5 moet ieder 6 wedstrijden fluiten in dit najaarsseizoen

1. Je kan t/m zondag 21 augustus, onder vermelding van je naam en team, je voorkeur appen naar Martijn van IJzendoorn 06-29 12 93 04.
    2. Na zondag worden de wedstrijden verdeeld onder de leden die zich hebben ingeschreven.
    3. Nog niet alle wedstrijden hebben een scheidsrechter? Dan ontvang je in de app per team een lijst met wedstrijden die jullie onderling nog moeten verdelen.

Spelregels voor een eerlijke verdeling.

- We zoeken scheidsrechters voor de thuiswedstrijden van Rapid 4, Rapid 5, Rapid B1, Rapid C1 en Rapid D1.
    - Elk seniorenteam fluit een ander Rapid team maximaal éénmaal.
    - Trainers van jeugdteams zijn vrijgesteld van het fluiten van wedstrijden.
    - Iedereen die vindt dat zij/hij ook vrijstelling verdient kan voor dit korfbalseizoen tot 27 augustus vrijstelling aanvragen bij het bestuur. De tijdsbesteding per week voor Rapid zal gelijkwaardig moeten zijn met dat van een jeugdtrainer/coach.
    - Na de verdeling heeft elk team t/m zaterdag 3 september om de naam van de scheidsrechter aan Martijn door te geven. Indien dit niet op tijd gebeurt zal het bestuur een persoon aanwijzen.
    - Wedstrijden ruilen met een ander team mag. Alle wijzigingen moet je dan wel doorgeven aan Martijn.
    - We zoeken back-up scheidsrechters voor de thuiswedstrijden van Rapid 3 en Rapid A1.

We hopen dat voor het seizoen begint alle vrijwilligersdiensten zijn ingevuld.